novinka

Suzuki

Suzuki se v letošním roce soustředila především na modernizaci svých bestsellerů. Světlo světa tak spatřila všemi očekávaná druhá generace GSX-R1000. Ta prodělala výrazné modernizace a ještě více se tak přiblížila závodním okruhům. Motor byl upraven hlavně v oblasti sání a řídící elektroniky. Zcela přepracován byl i nový titanový výfuk. Odlehčen byl rám. Podvozek je plně nastavitelný a významnou konstrukční změnou prošly i brzdové třmeny. U motocyklu je patrná inspirace v závodním speciálu u vzhledu hlavně v přední části zase u Hayabusy. Zadní svítilna je v duchu nejnovějších trendů složena s LED diod. Tento supersport působí rozhodně zajímavým dojmem. Za novinky se platí, takže cena kolem 430 000 Kč ani moc nepřekvapí.

Dalším přírůstkem do rodiny je modernizovaná řada populárního SV, která v objemové třídě 650 cm3 prodělala také řádnou modernizaci. Zásadní změnou je nový rám, který nahradil původní trubkový a je vyráběn technologií vakuového odlévání. Právě díky rámu a přední masce u S verze se dost změnil celkový vzhled. Jestli k lepšímu nebo horšímu těžko soudit. Co se však týče rámu, tak po stránce jízdních vlastností rozhodně k lepšímu. No, a když už bylo investováno do nového rámu, byla uvedena i silnější řada s motorem o objemu 1000 cm3, která očividně nahrazuje neméně zajímavé TL1000S. Designově se obě verze moc neliší snad jen šípovitým klínem pod motorem tisícovky, ale jízdními vlastnostmi a nastavitelným odpružením podvozku zcela jistě ano. Cena 600 verze se bude pohybovat lehce přes 200 000 Kč u 1000 si budete muset ještě zhruba 100 000 Kč připlatit.

Proměnu pro letošní rok prodělal i průkopník v oblasti maxi skútrů Burgman 400. Motocyklu rozhodně prospěla aplikace vstřikování paliva a modernizace designu. Lehce zvětšen byl také zavazadlový prostor. Na trhu bude 400 cca za 230 000 Kč. V prodeji je i silnější verze Burgman 650 (tiskový materiál zde), který je oproti slabšímu jmenovci vybaven dvouválcovým kapalinou chlazeným motorem o objemu 638 cm3 a výkonem 50k. Bez problémů lze tento motocykl považovat za konkurenta konvenčním motocyklům, které v mnoha případech díky komfortu i předčí. Maximální rychlost se ustálila na uctihodných 190 km/h, což může některým automobilistům při předjíždění způsobit i nečekaný šok.

Začínající jezdce by zas mohla potěšit novinka Van Van RV 125, která snese jednoznačně přirovnání s Yamaha TW125. Ovšem stylově je posazena více do retro stylu než konkurence. Jízdními vlastnostmi, výkony a nakonec i cenou kolem 100 000 Kč bude zřejmě srovnatelná. Radosti si užijou také příznivci motokrosu, kterým Suzuki nadělila pro letošní rok dárek v podobě zmodernizované řady RM. Především RM250 se údajně vzhlédla v závodním speciálu RM 250 WS, který získal řadu vavřínů v závodním poli.