H o n d a  C R - V
  

Vůně svobody

Honda CR-V, vůz pro silnice i lehký terén, se těší velké oblibě: v České republice se drží na čelním místě v prodejnosti v rámci kategorie terénních vozů. O to více jsem se těšil, až jej vyzkouším na vlastní kůži.

Design: Vypadá jako off-road, ale není to pravý off-road. V terénu se vám bude zdát dravý a drsný, ve městě naopak osobitě elegantní. Je robustní, ale ne moc a na zádi má krásné stylové náhradní kolo.

Interiér: Pojďte, otevřete dveře, nakročte si a usaďte se do pohodlně tuhého sedadla. Seřiďte si jej, nastavte si optimální polohu volantu. Tak. Pokyňte svým přátelům, ať si také nastoupí. To je místa, co?! Nikdo se nebude tísnit. A ten výhled z vozu! Do přihrádky pod sedadlem spolujezdce uložte mapy, na stoleček mezi předními sedadly dvě plechovky s pitím, do zavazadlového prostoru vše, co potřebujete s sebou a to nejcennější do vodotěsného prostoru pod podlahou zavazadelníku (tam, kde jiná auta obvykle mají rezervní kolo). Nastartujte motor. Otočte nádherným volantem tam a zpátky. Cítíte to? Posilovač řízení je až neuvěřitelně citlivý. Ale nebojte se, při rychlé jízdě to vadit nebude. Bude účinný jen tehdy, když to budete potřebovat. Nastavte optimální teplotu na ovladači klimatizace. Zařaďte jedničku a rozjeďte se. Vzhůru za dobrodružstvím!

 

Motor a jízdní vlastnosti: Zážehový šestnáctiventilový dvoulitr se při seznamování se svým novým pánem chová jako beránek, jakmile jej však ženete do otáček (nad 4500 ot/min), stane se dravou šelmou, vlkem, který se neúprosně žene za svou kořistí. Dynamickou jízdu provází krásný jadrný zvuk čtyřválce. Ve volnoběžných otáčkách je ale motor o mnoho tišší než v jiných srovnatelných vozech. Při jízdě po silnici oceníte komfortní odpružení. Vůz se sune vpřed, pluje jako velký koráb a takové "maličkosti", jako jsou díry v silnici, výtluky či kanály jej nechávají lhostejným i při vyšších rychlostech. Ideální to auto pro české vozovky! All-road CR-V je vybaven systémem Real Time 4WD, který při prokluzu předních kol připojí i pohon zadní nápravy. Jinak je automobil poháněn jen předními koly. V terénu je CéeR-Véčko také jako doma. Průměrnou spotřeba 9,5 l naturalu na 100 km považuji za úměrnou. Při větším podílu jízdy v terénu či ve městě by ale její hodnota samozřejmě výrazně stoupla.

Zkušenosti: To, co se mi na vozech jako je CéeR-Véčko líbí nejvíce, je možnost jezdit v pohodě, aniž byste se museli obávat, že si při parkování o chodník ohnete přední spoiler, mít strach, jestli si náhodou neutrhnete výfuk či zda tenhle hrbol či kámen na polní cestě není pro vašeho miláčka moc vysoký. Nebo snad jak bude za chvíli vypadat váš nárazník, když do vás při parkování ve městě každou chvíli někdo "ťukne". Když máte CR-V, naprostá většina těchto nástrah vám zůstane cizí. Chcete projet přes louku či pole? Střihnout to lesní cestou? Vzít to strmou horskou stezkou se štěrkovým povrchem? Proč ne!?

Praktické využití: Díky skvělé koncepci a atraktivnímu vzhledu může CR-V používat jak špičkový manažer, tak rodina s dětmi nebo třeba správce horské chaty. Je to auto pro ty, kteří vědí, jak voní svoboda.

Závěr: Honda tradičně nezklamala. V all-roadu CR-V se skrývá nekonečné potěšení, tak potřebné v lidském životě. Potěšení z jízdy, krásné krajiny, vašeho auta, spolucestujících... Nechte se jím unášet. Cena, kterou za tuto radost zaplatíte, není až tak vysoká!

Daniel Srb
autotesty.cz


  

Honda CR-V

Motor zážehový 2,0 l V4 16V
Největší výkon 108 kW (147 k) při 6300 ot/min
Točivý moment 182 Nm při 4500 ot/min
Vnější rozměry 4545 × 1750 × 1710 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1460/355 kg
Objem zavazadlového prostoru 444 l
Maximální rychlost 177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,5 s
Průměrná spotřeba paliva v testu/údaj výrobce 9,5 l/9,7 l  (na 100 km)
Základní cena testovaného modelu 779 000 Kč

  
Údaje jsou platné k datu zveřejnění testu: říjen 1999.